היכל התרבות אריאל לוח הופעות וכרטיסים

קטגוריה

היכלי תרבות

פעילות

בהתאם למופע

מיקום

אזור ירושלים

היכל התרבות אריאל

מפה הגעה להיכל התרבות אריאל

מפה עם מסלול הגעה

היכל התרבות אריאל כתובת

כתובת: העצמאות 5, אריאל טלפון: 03-908-3333

היכל התרבות אריאל לוח הופעות

מופעים והצגות בהיכל התרבות אריאל

מגוון תאריכים

היכל התרבות של אריאל הוקם בסיוע מפעל הפיס כבית אמנות מפואר בעיצוב אדריכלי ייחודי המשתלב עם הנוף העירוני של העיר אריאל ונוף הסביבה של הרי השומרון.

באודיטוריום החדש יש מספר מבנים:

  • האולם / האולם הגדול – מכיל 530 מושבים, מרווחים ואלגנטיים, כולל גלריה. האולם האקוסטי בנוי באופן מעגלי המאפשר לקהל חוויית צפייה מושלמת ותחושה של קירבה לבמה. האולם משמש להעלאת מופעי תיאטרון, קונצרטים, מופעים, כנסים ועוד.
  • האולם הקטן – 80 מושבים, אלגנטי ומעוצב, המיועד מופעים פרינג’, מופעים וכנסים קטנים.
  • הלובי – לובי מפואר ומרווח שיכול להכיל עד 600 איש. משמש כאולם כנסים, אירועים ותערוכות.

היכל התרבות של אריאל מציע לציבור מגוון הצגות תיאטרון למבוגרים וילדים, הופעות מוסיקה, קונצרטים, הופעות סטנד-אפ וסרטים.

המתחם מספק גישה קלה ונוחה לאורחים עם מוגבלויות. במערכות שמיעה הותקנו מערכות שמיעה. האולם מצויד במערכות התאורה וההגברה המתקדמות ביותר.

אך לא כולם מרוצים


היכל תרבות אריאל: כור היתוך לדמוקרטיה הישראלית

ב-1941, זמן קצר לאחר כניסת ארצות הברית למלחמת העולם השנייה, פירט הנשיא פרנקלין ד’רוזבלט את ארבעת החרויות בברית האיגוד שלו, כאמצעי לתיאור הערכים הדמוקרטיים המהותיים שאמריקנים מתבקשים להילחם בהם.

חירויותיו של רוזוולט הן:

  1. חופש הביטוי והביטוי
  2. חופש הפולחן
  3. חופש מתוך רצון
  4. חופש מפחד

מאוחר יותר, הצייר האמריקאי האיקוני נורמן רוקוול צייר סדרה של ארבעה איורים לכל אחת מארבע החירות. הם פורסמו בארבעה כיסויים עוקבים של ” סאטרדיי איבנינג פוסט” , עם חיבור נלווה לתיאור כל אחת מן החירויות. משרד האוצר האמריקאי אימץ את האיורים של רוקוול והשתמש בהם כדי לסייע בגיוס כספים לאג”ח מלחמה. “שמור את חופש הדיבור: קנה אג”ח מלחמה!”

הרעיון היה שארצות-הברית היתה שותפה עם בריטניה הגדולה (ועם הדומיניונים) להביס את המשטרים הטוטליטריים של גרמניה, איטליה ויפן, שם הכחישו את החירויות.

בישראל של היום, שהוקמה כמדינה דמוקרטית, הממשלה אמורה להגן על הזכות לחופש הביטוי. אך לאחרונה נראה כי הממשלה עושה כמיטב יכולתה לדכא את חופש הדיבור. כפי שציין יובל בן-עמי במאמרו, “ראש הממשלה שלי תיאר אותי כמתחכם”, זה הופך להיות יותר ויותר בלתי מתקבל על הדעת להביע דעה החורגת מהקונצנזוס. בן עמי מצביע על תיאורו של נתניהו על השחקנים שבחרו להחרים את המרכז התרבותי של אריאל כבני אדם.

מרכז התרבות של אריאל, שנתניהו התפאר בו בסיועו, נמצא ביישוב היהודי הגדול ביותר בגדה המערבית הכבושה. השחקנים שבחרו להחרים את המרכז עשו זאת משום שהם מתנגדים לכיבוש. בתגובה, ראש הממשלה כינה אותם בוגדים ושר התרבות הציע לקשר את המימון הממשלתי לאמנויות למחויבות של האמנים לבצע בהתנחלויות. משמעות הדבר היא, כמובן, כי האמנים ימנעו למעשה מלהפעיל את זכותם הדמוקרטית לחופש הדיבור, משום שכל התיאטראות והקולנוענים בישראל תלויים לפחות במימון ציבורי כלשהו – כפי שהם עושים בכל דמוקרטיה מערבית.

זהו זמן עצוב בהיסטוריה של המדינה הזאת. בעיני ממשלתה ורבים מאנשיה, אין זה לגיטימי יותר להביע דעה השונה מן הזרם המרכזי. נקודת המבט שאושרה על ידי הממשלה היא המקובלת היחידה ואלה המתנגדים לה הם בוגדים. חתמתי על עצומה התומכת בחרם ודיברתי בעצרת. אני מבקר תיאטרון. זה יום העבודה שלי. לא יכולתי להרשות לאמנים האמיצים האלה, שנקטו עמדה מוסרית נדירה נגד השימוש באמנויות כדי לתת לגיטימציה ליישובים בלתי חוקיים והרסניים ללא תמיכה.

זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה, בעיצומה של המלחמה הקרה והפחד האדום השני בארצות הברית, עורר הסנאטור ג’וזף מקארתי אווירה של פחדעל ידי האשמת אלפי אמריקנים בולטים בכך שהם אזרחים לא נאמנים, קומוניסטים או אוהדי קומוניסטים. אנשים כמו זמר עממי ידוע פיט סיגר היו ברשימה השחורה, כלומר הם לא יכלו לבצע או להתראיין ברדיו או בטלוויזיה.

הם איבדו את מקום עבודתם, הלכו לכלא וראו את הקריירות שלהם נהרסו לאחר שהאשימו אותם, לעתים קרובות על סמך עדויות מועטות בלבד או על ידי שימוש מאוחר יותר בחוסר חוקתיות, בקשר עם הקומוניזם. אלפי אחרים – המפורסמים ביותר, אנשים בולטים באמנות – נמנעו מלהביע דעות שחרגו מהנורמה המקארתיסטית, שמא יראו את הקריירות שלהם נהרסו בגלל אשמה על ידי אסוציאציה. משחק ארתור מילר 1953 The Crucible , לכאורה על משפטי סאלם המכשפות, הוא אלגוריה למקארתיזם.

מקארתיזם הוא בשימוש עכשווי מונח על האשמות מופרכות של חוסר נאמנות, חתרנות או בגידה ללא התייחסות ראויה לראיות. זהו מונח המתאר אווירה של צנזורה עצמית המבוססת על פחד. בארצות הברית, תקופת מקארתי נחשבת בדרך כלל כזמן מביש בהיסטוריה האמריקנית.

5/5 (14)

עוד באתר: מופעי חנוכה 2018 | סטנדאפ היום | אירוויזיון 2019 | הצגות ילדים בשבת
אתר Ticketsi מקשר למשרדי כרטיסים רשמיים שנבדקו כדי שלא תעקצו ברשת!
מי אנחנו? | איך להיזהר מספסרות? | שירות לקוחות | פרסום באתר

Ticketsi

ב-Ticketsi תמצאו מידע אודות הופעות חיות, מופעי מוזיקה, הצגות ילדים, תיאטרון ישראלי, הופעות סטנד אפ, פסטיבלים, אטרקציות ועוד. אנחנו אוספים מידע מרחבי הרשת ומנגישים לכם אותו בצורה נוחה ומעלים שלב את התרבות בישראל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן